Säännöllisen treenin ohella kehonhuolto on ehdottoman tärkeää. Liikkuvuuteni on aina ollut hyvällä tasolla ja haluan säilyttää sen ominaisuuden itsessäni. Siksi olenkin aina pitänyt venyttelystä ja pyrkinyt muutenkin säännölliseen kehonhuoltoon. Nyt voimaa kehittävien treenien lisäännyttyä, on myös lisättävä samassa suhteessa kehonhuollon määrää.

 

Voimalan kehonhuoltotarjonnasta olen ehtinyt tutustumaan liikkuvuus ja kehonhuolto- tuntiin. Liikkuvuus ja kehonhuolto- tunneissa olen pitänyt siitä, että tunnit ovat sisällöltään todella monipuolisia. Tunnit koostuvat dynaamisista liikkuvuusharjotteista, keskivartalon hallintaharjotteista, venyttelystä ja loppurentoutuksesta. Tunneilla on käytetty vaihtelevasti myös muun muassa kuminauhaa ja putkirullaa. Tunnin tempo on etenevä mutta kuitenkin silti hyvin rauhoittava. Tunnit rentouttavat lihasten lisäksi myös mieltä ja olenkin kerran meinannut loppurentoutuksessa jopa torkahtaa.

 

Voimalalla on myös muita kehonhuoltotunteja tarjolla kuten shindo, core+rullaus ja aktiivisempana kehonhuoltona voimalabalance. Innolla odotan aikataulujen natsaamista tuntitarjonnan kanssa, jotta pääsisin kaikkia testaamaan. Näistä seuraavana pääsenkin kokeilemaan core+rullaus- tuntia. Rullailu onkin minulle ennestään tuttua ja olen harrastanut sitä kotona aina, kun lihakset ovat sitä vaatineet. Varsinkin selän jumittaessa hakeudun välittömästi rullan pariin. Varmasti kivuliaan rentouttava tunti tiedossa!

Voimalalla käydessäni olen huomannut treenimotivaationi kohonneen aivan huipputasolle. Uudella tavalla haastavat tunnit, uudet liikkeet ja tunneilla saatu iloinen kannustus on motivoinut kovasti. Vaikka aina olen monipuolisesta treenaamisesta pitänyt, olen kuitenkin ehkä vähän kartellut itselle haastavia liikkeitä. Mutta nykyään esimerkiksi punnerrus, leuanveto ja penkkipunnerrus ovat tulleet ehdottomiksi uusiksi lemppareiksi treeneissä. Liikkeissä on omat haasteensa ja tottakai kehitysvaransa, mutta ilman haasteita ja uusia tavoitteita treenaaminen olisikin minusta ehkä hieman tylsää. 🙂

Voimalalla käyminen näkyy selkeästi voimatason kasvamisessa, mutta myös jo hieman ulkoisessa olemuksessakin. Erityisesti lisääntynyt ja monipuolistunut yläkroppatreeni on tuonut lihaksiin pyöreyttä. Tämä jos mikä motivoi jatkamaan uusien haasteiden ottamista ja itsensä kehittämistä entisestään. Tärkeintä treenaamisessa minulle on kuitenkin siitä saatu hyvä ja paljon energisempi olo. Uudenlaisen treenaamisen myötä olen alkanut kiinnittämään enemmän huomiota myös säännöllisempään syömiseen ja entistä parempiin ateriavalintoihin. Herkkupäiviä en kuitenkaan ole unohtanut, koska elämästä pitää nauttia monella tapaa.

Kaikinpuolin fiilikseni on tällä hetkellä hyvä. Edes lähestyvä syksy ei masenna, koska aina on vaan kaikkea uutta ja kivaa tiedossa! Esimerkiksi osallistun keskiviikkona 23.8. alkavaan Crosstraining aloitusworkshoppiin, jonka suorittamisen myötä pystyn osallistumaan myös Voimalan uusille Crosstraining voima- tunneille. Workshop on kolmen kerran intensiivinen tekniikkapaketti, joka luo hyvän pohjan toimallisia voimaharjoittelutunteja varten. Ensimmäisellä kerralla on luvassa eri kyykkytekniikoita ja maastavetoa. Odotan workshoppia kovasti, koska esimerkiksi kyykkytekniikoista olen harjoitellut vain takakyykkyä. Myöskään varsinaista tangolla tehtävää maastavetoa en ole koskaan kokeillutkaan, joten paljon uutta opittavaa on taas luvassa. Tämän jos minkä parissa luulisi voimatason kehittyvän!

Yhtenä kivana juttuna on myös Voimalan avoimet ovet 29.8-3.9, joten suosittelen kaikkia tutustumaan kalenterin tuntivalikoimaan ja lähtemään rohkeasti tunneille mukaan! 🙂 Avoimien ovien viikolla on Voimalalla kaikkea erilaista ohjelmaa, kuten esimerkiksi tiistaina InBody230- mittauksia ja keskiviikkona Skechers kenkäesittely by Jusutraining. Itse odotan kovasti myös sunnuntaina 3.9. pidettävää käsilläseisonta/kehonpainotuntia, jossa pääsee taas ohjatusti haastamaan itseään käsilläseisonnassa. Myös kehonkoostumusmittauksessa tulen käymään ja saan siitä varmasti hyödyllistä tietoa kroppani tämän hetkisestä kunnosta.

Seuraavaksi tulenkin varmasti Crosstraining workshopista kirjoittamaan ja kertoilemaan tarkemmin, kunhan vauhtiin ja tositoimiin pääsee. 🙂

 

-Maiju