Jo alusta alkaen Voimala on erottunut muista liikuntakeskuksista erityisen avoimella ympäristöllään. Jo ensimmäisistä treeneistä asti on tuntunut siltä, kuin siellä olisi jo vuosikausia käynyt treenaamassa. Ilmapiiriin vaikuttaa erityisesti ohjaajat, jotka ottavat aina jokaisen treenaajan vastaan huomioiden ja hymyillen. Mutta tätä samaa tekevät myös kanssatreenaajat, jotka moikkailevat treeneihin tullessaan toisiaan, tunsivat taikka eivät.

Treenatessa kannustavan ja hyvän ohjaajan kanssa tärkeässä osassa ovat myös juurikin treenikaverit. Treenikaverit tuovat harjoitteluun lisää tehokkuutta ja uusia oivalluksia, jotka eivät ehkä omaan mieleen ensimmäisenä tulisi. Omasta lähipiiristä sekä Voimalta olen löytänyt erittäin hyviä treenikavereita, jotka kirittävät ja kannustavat jaksamaan ja tekemään entistäkin parempia suorituksia. Tutut treenikaverit ovat tärkeitä avustajia suoritustekniikoiden tarkkailussa ja niiden kommentoinnissa. Yhdessä pähkäillen haastaviin liikkeisiin voi löytyä helpotusta tekniikkaa muuttaessa ja siten treenit alkavat kulkea aina vaan paremmin.

Treenikaverin merkitys korostui CT workshopissa, missä harjoitteita tehtiin joko parin kanssa tai ryhmässä. Voimalan tunneista juurikin CT Voimassa treenataan aina kaverin kanssa. Suurilla painoilla tehdessä on varmempaa, kun vieressä on kaveri joka tarvittaessa auttaa siinä viimeisessä raskaassa toistossa loppuun asti. Etenkin penkkipunnerruksessa painoja lisättäessä jo pelkkä kaverin henkinen tuki tekee paljon! Yhdessä tehdessä myös tauot pysyvät inhimillisinä ja entistä varmemmin tarttuu isompiin painoihin.

Voimalan kalenterista esille täytyy nostaa keskiviikkoisin aamupäivällä oleva vapaaharjoittelutunti, josta on tullut ehdottoman tärkeä treeniaika itselle! Olen ollut iloinen vaparista, jota on hyvä hyödyntää kun jokaiselle CT-tunnille ei aina pääse osallistumaan. Monesti olen osallistunut myös vaparia edeltävälle aamun core+rullaustunnille, jossa kroppa tulee heräteltyä ja vetreytettyä hyvin alkavaan päivään. Myös core-osion keskivartaloharjoitteet valmistavat tehokkaasti vaparin harjoituksia varten.

Joulun lähestyessä aikatauluni vain kiristyy entisestään ja uudet CT maksimitestitkin pilkottavat tulevaisuudessa. Tällä hetkellä maksimitreeneistä ei tule otettua isommin stressiä, sillä tämä syksyhän on ollut näin vasta-alkajana vielä voimaliikkeisiin tutustumista ja harjoittelua. Ehkäpä ensi kesälle on realistisempaa asettaa treeneissä isompia haaveita ja suunnitelmia. 🙂

T: Maiju