Erään lauantain aamupäivän ratoksi lähdin testaamaan uutena tuntina voimalabalancea. Tuntikuvauksessa voimalabalancen kuvaillaan olevan aktiivista kehonhuoltoa, jossa on vaikutteita pilateksesta, joogasta ja erilaisista kehonhuoltomenetelmistä. Tunti pyörii Voimalalla lauantaisin klo 11-11.55 ja tunnin ohjaajana toimii Annakaisa.

Pimeän ja kylmän tultua olen innostunut entistäkin enemmän kehonhuollosta, koska kroppa vain vaatii välillä kunnon rauhoittumista ja hellivää treeniä. Myös ajoittain takkuavat käteni ovat nyt vaatineet pidempiä palautumisjaksoja voimatreenistä. Kehonhuoltotunneissa parasta onkin juuri siihen omaan treenihetkeen rauhoittuminen ja rauhalliseen tekemiseen keskittyminen.

Voimalabalance on tehokasta kehonhuoltoa koska siinä keskitytään liikkuvuuden lisäämiseen sekä tukilihasten, tasapainon ja kehonhallinnan harjoitteluun. Voimalabalance toimi lauantaipäivän aloituksena loistavasti! Tunnille mennessä fiilis oli iltavuoron jälkeen hieman väsynyt, mutta asia muuttui tunnin pyörähtäessä käyntiin. Tunnin monipuolisuus ja Annakaisan iloinen ohjaus toi aamupäivään hyvää fiilistä. Vaikka tunti oli lempeän herättelevää, pysyi sen tahti reippaana.

Tunnilla lemppariasiani oli ehdottomasti tasapainoharjoitukset. Omaa tasapainoa tulee haastettua nykyään lähinnä vain päälläseistessä, joten perinteisempiä tasapainoharjoitteita tulisi tehdä paljon enemmän. Voimalabalancessa tehdyt liikkeet toivat aamukankealle kropalle vetreyttä ja tunnin aikana tekniikoista ja oikeista asennoista pidettiin yhtä hyvää huolta kuin Voimalan muillakin tunneilla. Tunnilta lähtiessä olo oli hyvin virkistynyt ja päivään sai heti aamusta positiivista energiaa.

Suosittelen kokeilemaan yhdistelmänä lauantaiaamuun Annakaisan kahvakuulatuntia ja sitä seuraavaa voimalabalancea. Itse ainakin tulen tuota loistavaa treenicomboa hyödyntämään 🙂

T: Maiju