”Ei enää kauan!” ”HOP!” ”Vielä jaksaa!”

BOOM tunnin ohjaajana toimivan Tiinan käskyt kaikuvat salissa ja lyövät piiskan tavoin vauhtia liikkujaan. Sitten on pieni breikki. Hiki valuu pitkin kasvoja. Hautaan kasvot pyyhkeeseen, hörppään vettä ja hetken huilaustauko on ohi. Sarja alkaa uudelleen. Yritän saada musiikista voimaa.  Ennen tunnin alkamista niin paljon intoa ja elinvoimaa puhkunut kuntoilija alkaa hyytelöityä. Luovuttaminen ei ole vaihtoehto. Tehdään vaikka helpommalla versiolla, pääasia, että on jotain liikettä.

Hyppy steppilaudalle ei enää onnistu, kintuista on voimat pois. Tyydyn kyykkäämään ilman että hyppäisin välissä laudalle.

Tunti päättyy, on jäähdyttelyn aika. Sisäisestä voimahahmostani Rocky Balboasta ei ole jäljellä mitään. Fiktiivinen hahmohan se olikin..

Jokainen on tullut tekemään omaa parastaan, oman kuntonsa mukaan.

Kyseessä on siis BOOM tunti, jolle osallistuin. Treeni oli – ainakin minulle- superkova! Tunnin setti koostui liikkeistä, joissa oman kehonpainon lisäksi osassa liikkeistä käytettiin kahvakuulaa sekä steppilautaa.

Pääsin ensikertaa osallistumaan BOOM tunnille sen uuden ohjelman alettua. En tiennyt ollenkaan, minkälaista tekemistä oli tulossa. Sen tiesin, että helpolla ei tulla pääsemään. Olin käynyt aiemmin Tiinan BOOM tunnilla kyllä, mutta silloin sisältö oli erilainen. Tunnin alkamista odotellessa toisten osallistujien kanssa, tunnelma oli rennon letkeä. Mukavaa small talkia ja iloisia naurahduksia ennen tosi toimia. Harmiton huumori kukki 🙂

Tunti oli monipuolinen kattaus koko kropalle, eikä sen jälkeen ollut todellakaan sellainen fiilis, että jaksaisi toisen samanlaisen setin vielä lisää! Tehtiin täysillä, itseä ei päästetty helpolla. Tiinan tsempatessa ryhmää jaksamaan, ei tehnyt mieli himmata. Minulle nyt vain kävi niin, että ns. matka ei tappanut vaan kunto 😀

Tunti sopii kaikille ja kaiken kuntoisille. Liikkeissä on haastavampi ja helpompi vaihtoehto. Mikäli tykkäät kovasta treenistä, tämä on juuri Sinulle!

BOOM tunti kehittää yleistä lihaskestävyyttä. Se sopii lihaskuntopohjan luomiseen, kiinteytykseen ja painonhallintaan. Sillä parannetaan myös asentoa tukevien pienten lihasten voimaa. Lisäksi tämä on turvallinen tapa aloittaa lihaskuntoharjoittelu.

Tunti oli täynnä eli 20 henkilöä saapui paikalle. Kuten muillakin tunneilla, niin tälläkin, ryhmäkuri on tärkeä. Eli osallistujat keskittyvät sen hetkiseen tekemiseen, ohjaajan näyttämän tekniikka- / liikemallin katsomiseen ja hänen neuvojensa kuuntelemiseen. Tämä takaa oman ja muiden turvallisen tekemisen.

BOOM tunti tiistaisin klo. 17-17.55

T. Tytti